La congestió al port de Shanghái amenaça al comerç internacional

La congestió al port de Shanghái amenaça al comerç internacional

El port opera al 25% de la seva capacitat i hi ha un problema addicional amb el trasllat en camió dels contenidors

El nou brot de coronavirus a la Xina i les mesures restrictives imposades pel govern continuen col·lapsant el port de Xangai, un dels principals nuclis del comerç internacional i el port més gran del món. Una de les principals afectacions a nivell mundial és la crisi de subministraments, com ja va passar a la Xina a l’octubre del 2020.

El port de Xangai segueix col·lapsat, no hi ha transports disponibles per transportar els contenidors, i la seva activitat es manté limitada al 25% a causa de les mesures anticovid-19 que ja compleixen més d’un mes des del seu inici. Les conseqüències es veuran reflectides a tot el món, i la situació es troba en un clima d’incertesa, ja que les autoritats no informen del temps de pròrroga de les mesures.

“De moment estem tenint problemes a l’exportació. Els nostres contenidors estan en vaixells fondejats en espera de ser descarregats al port de Xangai, però la manca de personal fa que no puguin fer l’operativa. Més de 500 vaixells esperen per ser descarregats”, ha declarat Nuria Lacaci, secretària general de l’Associació de Carregadors d’Espanya (ACE) per a Logística Professional. Lacaci ha admès: “La paralització del port afectarà molt negativament la cadena global de subministraments”.

Segons un informe publicat per BBVA Research, les perspectives econòmiques de la Xina han canviat davant el confinament de la ciutat de Xangai. El creixement interanual de la producció industrial es va reduir fins al 5%, en comparació del 7,5% del mes anterior.

Font: Logísitca professional, EFE, BBVA i El Periódico.

 

No Comments

Post A Comment