El SIL 2022 reobre portes després de 2 anys i supera els participants de l’última edició

El SIL 2022 reobre portes després de 2 anys i supera els participants de l’última edició

El Saló Internacional de la Logística (SIL) ha reobert aquesta setmana les portes, després de dos anys sense celebrar-se a causa de la pandèmia, reivindicant la creixent rellevància d’un sector que s’ha centrat en els últims mesos a minimitzar l’estrès patit per les cadenes de subministraments. Més de 12.000 visitants internacionals, 650 empreses expositores i 300 ponents formaran part d’aquesta 22a edició del SIL 2022 que tindrà lloc fins aquest divendres al pavelló 8 de la Fira de Montjuïc de Barcelona.

Inauguració del SIL 2022

A la inauguració oficial del SIL 2022 ha assistit la ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez; el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín; el delegat especial de l’Estat al Consorci de Zona Franca de Barcelona (CZFB), Pere Navarro; el president d’Extremadura –comunitat convidada a la fira–, Guillermo Fernández Vara, i el primer tinent d’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. La ministra Sánchez ha ressaltat que el SIL és “un saló de primeríssim nivell que s’ha convertit en una referència internacional del sector”

A més dels habituals contactes professionals que es donen en aquesta fira, l’esdeveniment acull taules rodones i conferències on els diferents actors aporten els seus punts de vista.El director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, ha assenyalat: “Semblava que havíem trobat un equilibri perfecte i s’ha pràcticament trencat. Trigarem diversos mesos a tornar a assolir aquesta estabilitat: no serà exactament el que va ser, però tampoc no ha de ser el que és en aquest moment”. Ha defensat que el Port de Barcelona ja és un ‘hub’ -node- de primer ordre, en comptar amb un 15% de quota ferroviària, i ha lamentat que el transport marítim no avanci decididament cap a la descarbonització, una aposta que sí que ha fet el sector de l’automòbil en apostar pel vehicle elèctric. A més, ha volgut deixar evident que ens trobem en el moment oportú perquè acceleri la transformació del ferrocarril, tant pel major interès per la sostenibilitat com perquè comencen a arribar a la fi grans obres com pot ser el Corredor Mediterrani.

 

No Comments

Post A Comment